Despre meditație la copii, elevi și studenți – motive pentru a medita

Îți place articolul? Dă share prietenilor!

Toată lumea meditează

…în Vest cel puţin. E un fenomen interesant, pentru că rareori vezi că un număr mare de oameni, de la mămici până la filozofi şi savanţi să fie preocupaţi de o practică sănătoasă. În acest articol vom analiză câteva motive pentru care şi Dumneavoastră şi copii Dvs. ar trebui să încerce să mediteze regulat, măcar zece minute, în fiecare zi.

 

Meditaţia scade procesele asociate cu depresia

Într-un studiu realizat la cinci şcoli şi universităţi din Belgia, care implică aproximativ 400 de elevi de la 13 până la 20 de ani, profesorul Filip Raes concluzionează că:

Studenţii care urmează o practică de meditaţie regulată, dau dovadă de un comportament pozitiv care le scade substanțial probabilitatea de a dezvolta depresie, anxietate şi stres, la doar şase luni după începerea practicii. Mai mult decât atât, aceşti studenţi au fost mai puţin predispuşi să dezvolte simptome asemănătoare depresiei în viitor.

Un alt studiu, realizat de Universitatea din California, petrecut cu pacienţi care suferă de depresie, a concluzionat că meditaţia scade gândirea ruminativă şi convingerile disfuncţionale, care sunt considerate drept cauza a depresiei.

 

Sesiunile de meditație cresc concentraţia de substanţă cenuşie în creier

Un grup de cercetători neurologi din Harvard au condus un experiment în care 16 persoane au fost supuse unui curs de consiliere de opt săptămâni, folosind meditaţii ghidate şi integrarea meditaţiei în activităţile cotidiene. La sfârşitul acesteia, scanările RMN arată o concentraţie sporită a materiei cenuşii în zonele creierului implicate în învăţare, memorie, reglarea emoţiilor şi perspectiva pentru viitor.

 

Meditaţia va îmbunătăţeşte atenţia şi capacitatea de a lucra în condiţii de stres

Un studiu condus de Katherine MacLean de la Universitatea din California a sugerat că în timpul şi după practică de meditaţie, subiecţii au avut o calitate mai înaltă a concentrării, în special în timpul sarcinilor repetitive şi plictisitoare. Un alt studiu a demonstrat că, chiar şi cu doar 20 de minute de practică pe zi, elevii au reuşit să-şi îmbunătăţească performanţele academice pe testele de calificare cognitivă, în unele cazuri reuşind de 10 ori mai bine decât grupul care nu a meditat. De fapt, există dovezi că meditatorii aveau stratul cortexului prefrontal mai bine dezvoltat.

Sperăm că aceste câteva argumente să vă îndemne să reflectați la beneficiile sesiunilor de meditație.

Cu gânduri bune,

Jooble

Îți place articolul? Dă share prietenilor!
31 mai 2017

Despre Mentalio

Mentalio este un program de Antrenament Cognitiv ultra-performant special construit sa conduca la dezvoltarea Inteligentei, Memoriei, Creativitatii si abilitatilor de Invatare Accelerata. Iti activezi potentialul cognitiv, iti folosesti mintea la un nivel superior!
sus
© 2016 Mentalio (All rights reserved. Nicio parte a acestui site nu poate fi reprodusă fără permisiunea autorilor.)