De citit - Mentalio

De citit

16 august 2018

5 reguli de scriere creativă pentru examene, teze, compuneri

Pentru mulți a scrie creativ înseamnă a scrie mai frumos, mai bogat și deosebit.  Ceea ce nu știu ei, este că se poate dobândi capacitatea de realizare a propriul proces creator și se pot dobândi tehnici de scriere creativă. Încrederea în forța interioară creativă se poate reflecta mai tarziu în: examene luate cu rezultatul scontat, o educaţie universitară de top, un job sau un start-up relevant, călătorii sau alte experienţe care împlinesc, bineînţeles, în funcţie de ceea ce fiecare elev proiectează pentru viitorul său.
2 aprilie 2018

Conferința LauderMUN – Soluțiile tale, viitorul nostru!

Conceptul MUN - „Model United Nations” presupune simularea academică a unei conferințe, aceasta însumând  o serie de organisme specifice ONU. În cadrul acestui eveniment participanții își asumă rolul de delegați ai statelor, reprezentându-le poziția în comitetul simulat. Aceștia întreprind activități similare celor efectuate de diplomați în contextul respectiv, cum ar fi susținerea unor discursuri, angajarea în dezbateri, negociere, elaborarea și redactarea rezoluțiilor, amendarea și votarea rezoluțiilor etc.
8 august 2017

„La finalul clasei a XII-a un elev trebuie în primul rând să fie pregătit să nu mai fie elev” – Interviu Dan Arbănașu

Mă numesc Dan Andrei Arbănașu, am 17 ani și sunt elev în clasa a XI-a. Am început studiile la Școala Alexandru Vlahuță acum 10 ani, continuând la Complexul Educațional Lauder Reut din clasa a V-a. Pot spune cu  deosebită siguranță că această decizie a fost una mai mult decât benefică pentru dezvoltarea mea atat pe plan intelectual, cât și personal.
31 mai 2017

Despre meditație la copii, elevi și studenți – motive pentru a medita

Toată lumea meditează ... în Vest cel puţin. E un fenomen interesant, pentru că rareori vezi că un număr mare de oameni, de la mămici până la filozofi şi savanţi să fie preocupaţi de o practică sănătoasă. În acest articol vom analiză câteva motive pentru care şi Dumneavoastră şi copii Dvs. ar trebui să încerce să mediteze regulat, măcar zece minute, în fiecare zi.
23 martie 2017

Recorduri de memorare: câte cuvinte aleatoare putem reține pe de rost?

Ştim cu toţii că se afirmă că utilizăm doar 10% din capacitatea noastră cerebrală! Acest procent nu este adevărat în sens direct (ceea ce ar însemna că 90% din creier respectiv din neuroni/sinapse stau degeaba toată viaţă ori că se rotesc după o anumită schemă, însă niciodată nu am găsi activi mai mult de 10% dintre ei). Creierul nu stă degeaba, tot creierul lucrează, afirmaţia însă se referă la potenţialul uriaş neexplorat şi neexploatat de care dispunem.
22 martie 2017

Dezvoltarea Inteligenței: 4 soluții fundamentale pe înțelesul tuturor

Inteligenţa nu este de fapt un proces singular, mono-bloc, cum de altfel nici memoria ori atenţia ori creativitate nu sunt. Inteligenţa este o colecţie vastă de procese şi funcţiuni cognitive interconectate, care deşi funcţionează independent, prin convergenţă produc acest rezultat minunat care este capacitatea minţii umane de a înţelege, de sesiza esenţialul, de a face conexiuni între evenimente disparate şi de a găsi astfel rapid soluţii la probleme noi. Cu ce am putea-o compara pentru a o înţelege mai bine?
17 martie 2017

Experimente celebre în psihologie: ce tipuri de aprecieri din partea părinţilor conduc la performanţa copiilor

Cu toţii ne dorim o inteligenţă cât mai robustă şi bine dezvoltată. Este firesc, o inteligenţă peste medie este asociată cu faptul de a avea succes în viaţă şi în general, cu faptul de a trăi mai intens şi mai profund. Pe de altă parte, nu există o corelaţie directă între inteligenţă şi succesul financiar de exemplu, în sensul în care, oamenii cu cele mai mari scoruri IQ sunt şi cei mai bogaţi oameni din lume.
15 martie 2017

„I feel that it is better to try and fail than to never try.” – Teo Kai Xiang – Guiness world record for solving Rubik’s cube whilst juggling

About Teo Kai Xiang Teo Kai Xiang holds the Guiness world record for the fastest time to solve a Rubik’s Cube whilst juggling. Kai is currently […]
6 martie 2017

Democratizarea educaţiei: fiecare este responsabil de propriul rezultat

Învățarea în sistem tradițional Ne-am obişnuit cu faptul că învăţarea se produce într-un cadru instituţional, preponderant la şcoală. În completare, dar urmând strict programa, copiii merg […]
27 februarie 2017

Vârsta optimă pentru învățare – când rata de acumulare a informaţiei este mai mare ca oricând

Cele două mari etape în dezvoltarea și realizarea noastră Studiile arată că din perspectiva dezvoltării intelectuale şi în general a potenţialului cognitiv, există o vârstă optimă […]