Câte ore petreci învățând?

Cea mai importantă activitate termatică în primii 18 ani de viaţă este cu certitudine învăţarea! Singura misiune în fapt obligaţie chiar a tinerilor este să înveţe (cel puţin până în clasa a X-a, învăţământ obligatoriu)! Sigur, putem exclude primii 2-3 ani de viaţă sub aspectul învăţării instituţionalizate dar apoi de la gradiniță, trecând prin ciclul primar şi gimnazial, liceu şi apoi pentru unii facultate şi masterat, nu există o altă activitate pe care societatea şi părinţii să o ceară şi repet, în fapt să o impună tinerilor!

Conform documentelor oficiale, structura anului şcolar 2015-2016 însumează 177 zile de cursuri (și în general acest număr este constant an de an de an, cu mici variații)! Fără a ne propune să calculăm cu maximă exactitate (nu acesta este scopul), folosind aceste date şi ca medie de calcul pentru orele de studiu, 20 de ore pe săptămâna pentru ciclul primar, 25 pentru cel gimnazial şi 30 pentru cel liceal, rezultă cu aproximaţie că un elev studiază la şcoală:

  • Ciclul Primar: 35 săptămâni x 20 ore/săptămâna x 4 ani = 2800 ore
  • Ciclul Gimnazial: 35 săptămâni x 25 ore/săptămâna x 4 ani = 3500 ore
  • Ciclul Liceal: 35 săptămâni x 30 ore/săptămâna x 4 ani = 4200 ore

În total 10.500 ore! Iar acestea sunt doar orele de şcoală! De la caz la caz trebuie să considerăm cel puţin încă jumătate ca număr de ore pentru învăţat acasă, studiu individual, meditaţii şi pregătire pentru examene, lecturi suplimentare şi necesare pentru şcoală, etc. Se prea poate ca unii copii pe anumite perioade de timp să adune mai multe ore de studiu pe săptămână decât este necesar să muncească un adult cu normă întreagă la serviciu – cele aprx. 40 ore! Cum ar fi dacă aceste 10.500 de ore ar fi ore de învățare accelerată?

 

10-15.000 de ore de învățare

Iată cum, aproape fără să îţi dai seama, investeşti între 10-15.000 de ore de studiu doar ca să zici că ai terminat liceul (ceea ce nu este considerată o realizare în sine ci doar normalitate) (ah, asta nu îţi garantează că iei şi Bacalaureatul)! Doar munca şi serviciul vor ajunge să egaleze şi să depăşească în anii următori numărul uriaş de ore investite într-o activitate monobloc! Eu nu spun nici pe departe că educaţia este o pierdere de timp, exact din contra, afirm că având în vedere numărul uriaş de ore necesar pentru formarea intelectuală a viitorului adult, este necesar că această activitate să se desfăşoare la un nivel optim de eficientă şi productivitate!

De ce dar, dacă investim atâtea mii de ore în formarea şi educarea noastră sau a copiilor nostri suntem indiferenţi la modul în care am putea în fapt amplifica până la dublare aceste ore!??

Nu ar fi mai bine ca în acelaşi interval de timp, în aceiaşi ani din fiecare ciclul de învăţare să acumulăm echivalentul a până la dublul orelor menţionate? Fiecare învaţă cum învaţă, cum s-a deprins, cum s-a format şi chiar cum a avut noroc. Statisticile sunt însă clare: mulţi nu ştiu să învețe eficient pentru că pur şi simplu nimeni nu i-a învăţat să înveţe eficient! Fiecare şi-a şlefuit stilul de învăţare cum a ştiut, observându-se pe sine, pe alţii sau ”furând” o idee dintr-o carte. Cu timpul acest stil şi această tehnică personală devine din ce în ce mai bună dar rata de îmbunătăţire este lentă nefăcând obiectul unui demers de optimizare dedicat. Este ca şi cum cineva grăbit la drum lung, având o până de cauciuc nu opreşte pentru a repara maşină pentru că ”iroseşte” timp cu reparația și continuă să meargă pe jantă! Cu certitudine timpul petrecut reparând roată desumflata este răscumpărat înzecit pe restul drumului de parcurs!

Şi atunci te întreb: câte ore risipeşti învăţând ineficient?

 

Învățare accelerată: învață într-o oră cât alții în două

Pentru fiecare oră de petrecută învăţând ineficient iroseşti până la cel puţin altă oră pe care ai fi putut să o salvezi, să o economiseşti sau să o amplifici dacă ai fi ştiut cum să înveţi eficient. Există o limită până la care cineva îşi poate perfecta indirect abilităţile de învăţare, dacă nu are o precoupare asumată sau autodidactă de a-şi dezvoltă aceste abilităţi de învăţare! Cei mai mulţi nici nu sunt conştienţi că există posibilitatea de a învaţă despre cum să înveţi, ei învaţă ”natural” nefiind conştienţi că acest proces este unul care poate fi optimizat, considerând învăţarea asemeni respiratului: se întâmplă de la sine! Dar chiar şi pentru respirat, există tehnici de respiraţie superioară!

Actul învăţării este unul complex şi mecanismele învăţării sunt subiectul mai multor ştiinţe: psihologie, pedagogie, neuro-ştiinţe, sociologie toate producând în ultimii 15 ani insight-uri spectaculoase în ceea ce priveşte tehnici performanţe de învăţare. Poţi beneficia şi tu sau copii tăi de aceste tehnici!

Descoperă tehnici de învățare accelerată, și află cum să economisești și cum să folosești mai eficient toate aceste zeci de mii de ore pe care le investești în educaţie:


TEHNICI DE ÎNVĂȚARE ACCELERATĂ: ÎNVEȚI ÎNTR-O ORĂ CÂT ALȚII ÎN DOUĂ